Vitézy keményen visszaszólt Demszkynek
További Belföld cikkek
- Vádat emeltek az Orbán-beszéd alatt őrizetbe vett volt nyomozó ellen
- Több településen is veszélyessé vált a levegő minősége
- Szeptembertől katonák oktatják a vezetést a szolnoki középiskolásoknak
- A rendőrök elől menekülve ugrott ki az M0-son az autójából egy férfi
- A Fidesz–KDNP helyi frakciója is megszólalt a csepeli óvodabezárások miatt
Demszky Gábor volt főpolgármester a Bokros Lajossal tartott keddi fórumán - mint arról beszámoltunk - élesen kritizálta a fővárosi buszbeszerzést. Olyannyira komolyan gondolta a kritikát, hogy erről egy általa fogalmazott röpiratot is kiosztott a helyszínen.
A másfél oldalas írás lényege, hogy Tarlós István és Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója több milliárddal károsítja meg a költségvetést, és "kiemelkedő jövedelmet" biztosít Széles Gábornak és a cégének. Demszky azt írja, hogy "Tarlós nem tudhatja, mennyibe kerülnek a csodabuszok, mert nem derül ki a tender dokumentációból, milyen árat számítottak Széles Gáborék".
Ezzel együtt ő kiszámolta, hogy Széles Gábor tulajdonában lévő VT Transmannak 8 év alatt nettó 66 milliárdot fizet a város, miközben szerinte a BKV 150 új busz beszerzését és üzemeltetését 8 évre nettó 42 milliárdból meg tudná oldani. Vagyis szerinte
Széles Gábor cége évente két milliárd forint tiszta nyereséget könyvelhet el ebből az üzletből.
Demszky azzal a két kérdéssel zárja: "ki a felelős ezért a veszteségért? Mi mindenre lehetne fordítani évente ezt az összeget?".
Vitézy visszaszól
Alaposan felkapta ezen a vizet Vitézy Dávid, aki a Facebook-oldalán visszaszólt a volt főpolgármesternek.
Eszem ágában nem lett volna Demszky Gáborral vitatkozni 2014-ben, de ha szükségét érzi Budapest buszparkjáról nyilatkozni, szívesen összefoglalom, hogy mi is a valós helyzet. Nem is kell hozzá másfél oldal.
Vitézy szerint azért volt szükség az új buszok beszerzésére, mert 2010-ben Budapest buszparkja Európa legöregebbje volt, 17 éves átlagéletkorral, 1250 darab 10 évnél idősebb járművel, és "több mint 500 olyan kohószökevénnyel, amelyek 20 évnél is idősebbek voltak". A BKK vezetője szerint ennek az is volt az oka, hogy Demszky utolsó ciklusában, 2006 és 2010 között egyetlen darab új, alacsonypadlós autóbusz sem érkezett Budapestre. Az elmúlt négy évben viszont több, mint 500 új, "világoskék, alacsonypadlós, légkondicionált" busz állt forgalomba.
Vitézy arra is emlékeztet, hogy a BKV nem tudta volna finanszírozni a buszbeszerzést, mert 2003 és 2009 között 78 milliárd Ft működési hitelt vett fel, és emiatt nem hitelképes állami és fővárosi kezességvállalás nélkül. Vitézy szerint az, hogy a buszpark megújítását csak így tudták megvalósítani, "legfőképp azok érdeme, akik a BKV-t a végletekig eladósították, ráadásul 2003 és 2009 között a hitelekből nem új járművekre, hanem a mindennapi működésre költöttek". Vitézy úgy zárja:
Összességében: Demszky Gábor helyében én biztos nem a budapesti buszokról írnék röpiratokat.
Emlékezetes, hogy a 150 busz beszerzése két évvel ezelőtt nagy vitát kavart Tarlós István, illetve Vitézy Dávid és a budapesti Fidesz-frakció között. A Fidesz végül is Tarlós akarata ellenére megszavazta a szerződéskötést.